Witam, Chciałabym się poddać zabiegowi skrócenia jednej wargi sromowej. "Warga sromowa mniejsza" jest rozmiarem większa od "wargi sromowej większej", a jej długość wynosi ok. 4 cm. Dodam, że jest to dla mnie bardzo duży problem nie tylko psychiczny, ale i fizjologiczny, ponieważ często, gdy warga się "wysunie" i zahaczy o bieliznę to bardzo boli a w miejscach publicznych nie mam możliwości jej "poprawienia". Czy taki zabieg można wykonać w ramach NFZ? Niestety z tego co wyczytałam na stronach internetowych zabieg ten kosztuje około 4 tys. złotych, a ja studiuję i jak na razie niestety nie stać mnie na takie koszty. Bardzo proszę o odpowiedz. Z poważaniem Kobieta88
Jak to możliwe?
I to pisze lekarz?? Przede wszystkim za duże wargi to nie tylko problem estetyczny, ale przede wszystkim utrudnienie w życiu codziennym! Utrudnienie w uprawianiu wielu sportów, bądź po prostu chodzenie w obcisłych spodniach, czy uprawianie seksu. Drogi mężczyzno, kimkolwiek jesteś, nie wypowiadaj się. Do znajomości cipki, nie trzeba być naukowcem i robić badań!
Dzień dobry,
niestety nie mam podpisanej umowy z nfz. Wykonuję te zabiegi tylko w prywatnej praktyce.
Uważam jednak, że w wybranych, szczególnych przypadkach zabieg zmniejszania warg sromowych może być refundowany przez nfz - przykładem takiego przypadku może być obrzęk limfatyczny warg sromowych. Takie przypadki zdarzają się jeden raz na ponad 100 kolejnych kandydatek poszukujących tego typu zabiegu.
Z punktu widzenia naukowego trwają wciąż dyskusje, czy zmniejszenie warg sromowych w ogóle ma sens z innych względów niż czysto estetyczne. Nie ma żadnych dostępnych danych naukowych o dużej wartości przekonywania, które potwierdzają lekarskie (medyczne) wskazania do zmniejszenia warg sromowych tylko dlatego, że są one lekko asymetryczne lub w poczuciu pacjentki zbyt duże.
Poczucie estetyki jest pojęciem tak względnym, że ja nie dyskutuję w tej sprawie.
Lista chirurgów plastyków jest na ***********
niektórzy z nich mają umowę z nfz.